Saturday 18 May 2013

Kabinet Dapur

Kabinet Dapur
 
 
Kabinet Dapur merupakan satu gabungan almari (kabinet) mengikut susunan dan rekabentuk tertentu untuk mengabungkan perkakas dapur demi membentuk ruangan simpanan dan kerja dapur.
Kerja-kerja dapur termasuk menyediakan bahan pemasakan, memasak dan pembersihan atau pencucian perkakas makanan. Rekabentuk (design) dan susun atur (layoutkabinet dapur menyediakan ruangan simpanan dan mengabungkan perkakas dapur seperti ketuhar (Oven), microwave, gas, cookstove, peti sejuk ( refrigerator),sink (tempat cuci) dan sebagainya.
Fungsi untuk utama kabiner dapur adalah untuk menyedia ruang simpanan dan tempat kerja memasak, walaubagaimanapun, rekabentuknya adalah penting untuk membentuk pemandangan rumah yang cantik, bergaya dan dapat membayangkan cara hidup dan gaya peribadi.
Gambar kabinet dapur di atas merupakan rekabentuk L (L-Shaped) dengan satu meja tambahan (kitchen island). Kabinet dapur ini kelihatan harmoni dan tenang dengan gabunganwWarna putih, hijau dan kuning. Kabinet dapur ini merupakan kabinet dapur yang besar dan sesuai untuk keluarga besar yang mempunyai pemasak yang melebihi satu orang. 


No comments:

Post a Comment