Saturday 18 May 2013

Almari Pakaian (Wardrobe Design)


Bilik tidur (Bedroom) merupakan bilik yang paling persendirian (private) dalam rumah kita, bilik tidur (Bedroom) merupakan kawasan peribadi yang digunakan untuk berehat dan tidur, bilik tidur (Bedroom) juga memainkan peranan sebagai kawasan peribadi untuk kita melepas tekanan hidur, berehat dan bermesra.

Reka bentuk (design) bilik tidur adalah sangat penting untuk membentuk bilik tidur yang selera, bergaya, berfungsi, memenuhi kehendak peribadi dan membayang gaya peribadi.

Perabut utama bilik tidur (Bedroom) termasuk katil (bed), almari pakaian (wardrobe), meja solek (makeup table), meja lampu (nightstand), alamri lain dan sebagainya. Susun atur perabut ini akan membentuk pandangan atau reka bentuk bilik tidur kita, reka bentuk bilik tidur (bedroom design) akan menentukan keselesaan hidup kita dalam bilik tidur.

Almari pakaian (wardrobe) merupakan perabut yang paling penting di bilik tidur kita, almari pakaian (wardrobe) merupakan almari (kabinet) yang digunakan untuk menyimpan pakaian, aksesori pakaian, barang kecil peribadi dan sebagainya. Almari pakaian (wardrobe) adalah kabinet tinggi berbentuk segiempat yang mana pakaian boleh digantung atau simpan dalamnya.




No comments:

Post a Comment